Ochrana osobných údajov

 

Ochrana osobných údajov

INFORMÁCIE PRE DOTKNUTÚ OSOBU

Pre spoločnosť Mamma Mediterana s.r.o., Bellova 12, 83101 Bratislava, IČO: 51038081, DIČ: 2120573862, IČ DPH: SK2120573862, je prioritou chrániť osobné údaje v zmysle platnej legislatívy, najmä v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľném pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov – GDPR) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ZoOOÚ).

Dodržiavame všetky potrebné štandardy a pravidlá, a preto v zmysle príslušných ustanovení ZoOOÚ poskytujeme dotknutej osobe nižšie uvedené informácie.

1. DEFINÍCIE POJMOV

  • Osobný údaj – akákoľvek informácia týkajúca sa fyzickej osoby, ktorú možno identifikovať priamo alebo nepriamo (napr. meno, priezvisko, lokalizačné údaje, online identifikátor a pod.).

  • Dotknutá osoba – každá fyzická osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú (napr. zákazník, potenciálny zákazník, zamestnanec).

  • Prevádzkovateľ – osoba alebo organizácia, ktorá vymedzí účel a prostriedky spracúvania osobných údajov a spracúva ich vo vlastnom mene.

  • Sprostredkovateľ – subjekt spracúvajúci osobné údaje v mene Prevádzkovateľa.

  • Spracúvanie osobných údajov – akékoľvek operácie s osobnými údajmi (napr. získavanie, uchovávanie, usporiadanie, vyhľadávanie, vymazanie).

  • Príjemca osobných údajov – každý, komu sa osobné údaje poskytnú bez ohľadu na to, či je treťou stranou.

  • Tretia strana – subjekt odlišný od Dotknutej osoby, Prevádzkovateľa, Sprostredkovateľa a ich poverených osôb.

  • Profilovanie – automatizované spracovanie osobných údajov s cieľom vyhodnotiť určité osobné aspekty alebo charakteristiky fyzickej osoby.

  • Účel spracúvania osobných údajov – dôvod, prečo sa osobné údaje spracúvajú.

  • Osobitné kategórie osobných údajov – citlivé údaje, ktoré majú špecifický charakter (napr. údaje o zdraví).

  • Obmedzenie spracúvania osobných údajov – označenie uchovávaných osobných údajov s cieľom obmedziť ich spracúvanie.

  • Zodpovedná osoba – osoba poverená Prevádzkovateľom alebo Sprostredkovateľom na dohľad nad spracúvaním osobných údajov.


2. IDENTIFIKAČNÉ A KONTAKTNÉ ÚDAJE O PREVÁDZKOVATEĽOVI

Prevádzkovateľ: Mamma Mediterana s.r.o.
Sídlo: Bellova 12, 83101 Bratislava
IČO: 51038081
DIČ: 2120573862
IČ DPH: SK2120573862
Názov a sídlo prevádzky: SERENITY – BODY & SOUL & MIND, Nádražná 66, Ivanka pri Dunaji
Zodpovedná osoba: Ing. arch. Jana Szokolayová
E-mail: jszokolayova@serenitybsm.sk


3. ÚČELY SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na nasledovné účely:

  1. Poskytovanie služieb ajurvédskeho centra (masáže, terapie, rituály, cvičenia, konzultácie s lekárom).

  2. Organizácia zdravotných konzultácií, vrátane vykonávania odberov krvi a poskytovania laboratórnych výsledkov v spolupráci s firmou UniLab.

  3. Marketingové aktivity (informovanie o novinkách, špeciálne ponuky, akcie).

  4. Zabezpečenie administratívnych a účtovných potrieb.

  5. Evidencia zákazníkov a zabezpečenie kvality služieb.

  6. Plnenie povinností vyplývajúcich zo zákona.


4. KATEGÓRIE SPRACÚVANÝCH OSOBNÝCH ÚDAJOV

Prevádzkovateľ spracúva najmä tieto kategórie osobných údajov:

  • Identifikačné údaje: meno, priezvisko, titul, dátum narodenia.

  • Kontaktné údaje: telefónne číslo, e-mail, adresa.

  • Zdravotné údaje: anaméza, diagnózy, výsledky vyšetrení a laboratórnych testov (vrátane odberov krvi).

  • Platobné údaje: informácie o úkonoch, fakturácie.

  • História poskytovaných služieb: termíny, typy masáží a procedúr.


5. PRÁVNY ZÁKLAD SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

  • Zmluvný vzťah: Spracúvať údaje je potrebné na poskytovanie objednaných služieb.

  • Právny základ: Povinnosti vyplývajúce zo zákona (napr. v oblasti zdravotníctva a účtovníctva).

  • Súhlas dotknutej osoby: Súhlas je vyžadovaný pri spracúvaní špeciálnych kategórií údajov, napríklad zdravotných záznamov.


6. PRÍJEMCOVIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Osobné údaje môžu byť poskytnuté týmto subjektom:

  1. Firma UniLab: laboratórne testy a analýzy.

  2. Zmluvní partneri: poskytovatelia IT služieb, marketingové agentúry.

  3. Zdravotnícky personál: spolupracujúci lekári.

  4. Orgány štátnej správy: na základe zákona (napr. zdravotné poisťovne, úrady verejného zdravotníctva).


7. PRÁVA DOTKNUTEJ OSOBY

Dotknutá osoba má právo:

  • Na prístup k osobným údajom: Máte právo získať potvrdenie o tom, či sa Vaše osobné údaje spracúvajú, a ak áno, získať prístup k týmto údajom.

  • Na opravu: Máte právo požadovať opravu nesprávnych alebo neúplných osobných údajov.

  • Na vymazanie (právo na zabudnutie): Môžete požadovať vymazanie osobných údajov, ak už nie sú potrebné na účely, na ktoré boli získané, alebo ak odvoláte svoj súhlas.

  • Na obmedzenie spracúvania: Máte právo požiadať o obmedzenie spracúvania Vašich osobných údajov, ak namietate voči ich presnosti alebo oprávnenosti spracúvania.

  • Namietať proti spracúvaniu: Máte právo namietať voči spracúvaniu osobných údajov na základe oprávneného záujmu prevádzkovateľa alebo na účely priameho marketingu.

  • Na prenosnosť údajov: Máte právo získať osobné údaje, ktoré ste poskytli, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a preniesť ich inému prevádzkovateľovi.

  • Odvolať súhlas: Ak je spracúvanie založené na Vašom súhlase, môžete ho kedykoľvek odvolať, pričom odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania pred jeho odvolaním.


8. DOBA UCHOVÁVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Osobné údaje budú uchovávané po dobu:

  1. Trvania zmluvného vzťahu.

  2. Nevyhnutnú na splnenie zákonných povinností (napr. účtovné doklady 10 rokov).

  3. Do odvolania súhlasu (v prípade marketingových účelov).


9. OPRÁVNENÉ ZÁUJMY PREVÁDZKOVATEĽA

Prevádzkovateľ môže spracúvať osobné údaje na účel jeho oprávnených záujmov alebo oprávnených záujmov tretej strany. Tento oprávnený záujem musí prevažovať nad záujmami Dotknutej osoby. Oprávnenými záujmami Prevádzkovateľa sú napríklad:

  • Poskytovanie informácií ohľadom správy zmlúv.

  • Priamy marketing, ak sa v zmysle právnych predpisov nevyžaduje súhlas.

  • Vymáhanie právnych nárokov.

  • Zaistenie bezpečnosti siete a informačnej bezpečnosti.

  • Zaistenie bezpečnosti prevádzkových priestorov.

  • Prieskum spokojnosti zákazníkov na zlepšenie služieb centra.



10. DOBA UCHOVÁVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Osobné údaje budú uchovávané po dobu:

  • nevyhnutnú na splnenie účelu spracovania;

  • v prípade účtovných a daňových dokladov po dobu stanovenú právnymi predpismi (najmenej 10 rokov);

  • v prípade marketingových účelov do odvolania súhlasu dotknutej osoby.


11. KONTAKTNÉ ÚDAJE DOZORNÉHO ORGÁNU

Úrad na ochranu osobných údajov SR
Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27
Slovenská republika
E-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk
Web: www.dataprotection.gov.sk


12. DOBROVOĽNOSŤ POSKYTOVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Dôvodom poskytovania osobných údajov zo strany Dotknutej osoby je predovšetkým plnenie zmluvy, resp. predzmluvné vzťahy alebo plnenie povinností ustanovených zákonom, prípadne poskytovanie informácií súvisiacich s produktami a službami Prevádzkovateľa. 

Poskytnutie osobných údajov zo strany Dotknutej osoby je výlučne dobrovoľné.

V prípade, že Dotknutá osoba (zákazník / potenciálny zákazník) neposkytne osobné údaje nevyhnutné pre uzatvorenie objednávky alebo zmluvy, prípadne za iným účelom, uvedené bude považované za nezáujem Zákazníka využiť ňou ponúkané služby.


13. AUTOMATIZOVANÉ INDIVIDUÁLNE ROZHODOVANIE

Prevádzkovateľ pri poskytovaní svojich služieb využíva automatické spracúvanie osobných údajov - vydané bez zásahu človeka, t.j. nie manuálnymi prostriedkami (napr. profilovanie, pridelenie zľavy na základe splnenia stanovených podmienok, kamerové systémy, automatizované zasielanie noviniek a pod.). Automatické spracúvanie slúži na kvalitnejšie, presnejšie a rýchlejšie poskytovanie služieb Prevádzkovateľa.

Dotknutá osoba má právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov, vrátane profilovania, a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju obdobne významne ovplyvňujú. Dotknutá osoba má teda právo žiadať Prevádzkovateľa o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania. O spôsobe preskúmania a výsledku zistenia Prevádzkovateľ informuje Dotknutú osobu v lehote 30 dní odo dňa doručenia žiadosti.

Uvedené právo Dotknutej osoby sa nevzťahuje na prípady kedy je spracúvanie nevyhnutné na uzavretie zmluvy alebo plnenie zmluvy, vykonané na základe osobitného predpisu alebo založené na výslovnom súhlase Dotknutej osoby.


14. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Tieto informácie sú určené predovšetkým zákazníkom Prevádzkovateľa alebo potenciálnym zákazníkom, prípadne iným Dotknutým osobám.

Tieto informácie sú uverejnené na internetovej stránke Prevádzkovateľa a rovnako sú k dispozícii v listinnej podobe v mieste jeho sídla, ako aj v jednotlivých prevádzkach.

Prevádzkovateľ poskytuje tieto jasne formulované informácie v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme. Ak má Dotknutá osoba, prípadne tretia osoba, nejasnosti týkajúce sa tohto informačného dokumentu, môže sa na Prevádzkovateľa obrátiť, a to telefonicky, e-mailom, osobne v mieste sídla alebo korešpondenčne, prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v bode 2. týchto informácií.

Tieto informácie budú pravidelne aktualizované. Uvedené znenie je platné a účinné odo dňa 15.1.2025